Autor Wątek: Odpalanie gier na CP/M  (Przeczytany 4486 razy)

Atlantis

  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Odpalanie gier na CP/M
« Odpowiedź #15 dnia: 2025.02.13, 19:06:26 »
Możesz sobie zmodyfikować BDOS CP/M 2.2 tak aby obsługiwał 40 kolumn, ale to nie wpłynie na aplikacje które napisane zostały do standardowej ich liczby. Należy w procedurze "direct3" zmienić instrukcję:
and   03h      ;at end of line?
na:
and   01h      ;at end of line? Was 03h but VFD is only 40 characters wide.

Hmm... Nie widze takiej linijki w swojej wersji kodu źródłowego CP/M.
Mogę prosić o więcej kontekstu? Gdzie się znajduje ta procedura? Może jest jakoś inaczej nazwana?

Atlantis

  • ****
  • Wiadomości: 319
  • Miejsce pobytu:
    Kraków
Odp: Odpalanie gier na CP/M
« Odpowiedź #16 dnia: 2025.02.19, 10:19:32 »
Tak swoją drogą, udało się komuś odpalić Collosal Cave Adventure na systemie 8080/8085 z CP/M 2.2?
Udało mi się uruchomić kartę procesorową z rom shadowingiem, więc teraz po uruchomieniu CP/M cała przestrzeń adresowa składa się z RAM-u. Znacząco zwiększył się rozmiar TPA, chociaż BIOS może być nieoptymalny i pewnie dałoby się jeszcze odzyskać co najmniej kilkaset bajtów.
W każdym razie na tym nowym sprzęcie uruchamianie przechodzi dalej, niż poprzednio. Na wersji z 32kB RAM-u dostawałem "BAD LOAD". Na wersji 48kB wywala się błąd ładowania pliku PTR (czy jakoś tak). Natomiast wersja z pełnymi 64kB RAM-u dochodzi do pytania o imię i tam się zawiesza.

ZorrO

  • ****
  • Wiadomości: 293
  • Miejsce pobytu:
    UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Odpalanie gier na CP/M
« Odpowiedź #17 dnia: 2025.02.20, 23:25:50 »
Lista trybów graficznych do których są sterowniki pod CPM.
https://en.wikipedia.org/wiki/GEM_(desktop_environment)#Known_8-bit_device_drivers