Widziałem na YT jak Canabalt wygląda na PSP, Andku i C64. Dwa pierwsze mają tak ok 8 odcieni szarości i tła przesuwane w paralaksie. Momentami ciekawe rzeczy się tam dzieją, ale założę się że w trakcie gry nie ma czasu tego śledzić, bo za szybko to się dzieje. I dźwięki jak prawdziwe (szyby ptaki itp). A C64 ma 3 szarości plus czarny i biały, miejscami siateczka tworzy więcej. Niema paralaksy. Za to jest muzyczka, a koleś zdaje się zasuwać szybciej niż rusza nogami. hehe
Myślę że jedyna szansa na CPC by scroling był tak płynny, to także brak paralaksy, a belki na pierwszym planie dałoby się zrobić jedynie na Plusie. Palety które proponują w tamtym wątku mi się podobają, założę się że będzie można sobie wybrać.

A tak swoją drogą to niezły mocarz z tego biegacza. Zasuwa jak pędziwiatr i jeszcze co chwila bucha w szyby i spada lub skacze o kilka pięter. Nawet gdyby jakimś cudem miał tyle siły, to gnaty by mu się połamały od takich przeciążeń, no chyba że to jest na Księżycu a te szyby są z cukru.
FlappyBird już było. Ciekawe jakie jeszcze gierki da się zrobić do obsługi jednym klawiszem.

A propo przesuwanego ekranu. Jeden z szybszych jaki widziałem na CPC jest w grze Tornado LL. Na ZX na tym samym silniku zrobiono także Cyclone, która mi przypomina Desert Strike z Amigi. Szkoda że nie ma takiego Cyklonka także na CPC.

PS. Amun widzę że ładnie sobie kompiki poukładałeś w stopce. Sporo tego masz.
