Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
AMSTRAD / Odp: Zagadki z wiedzy praktycznej o CPC.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZorrO dnia 2025.04.28, 12:13:27 »
ms to milisekunda czyli 1/1000 sekundy. Pytasz o 10ms czyli o 1/100 sekundy. To jest kłopot, bo komendy AFTER i EVERY pozwalają na przerwania z dokładnością do 1/50 sekundy czyli 2x za mało aby uzyskać nimi to o co pytasz. Gdyby chodziło o 1/10 sekundy to by było np tak:
10 EVERY 5 GOSUB 30
20 GOTO 20
30 ?"1";:RETURN
Oczywiście linia 20 może być zastąpiona dowolnym programem który robi cokolwiek.

Pozostaje kombinować ze zmienną TIME, bo ta sie zmienia aż 300 razy na sekundę. np:
10 IF (TIME-t)<3THEN 10
20 ?"1";:t=TIME:GOTO 10
Ale to właściwie nie jest przerwanie tylko pauza 1/100 sekundy (czyli te 10ms) pomiędzy printami. A nawet nie mam pewności czy ten warunek potrafi sie wykonać więcej niż raz w tym czasie, ale chyba tak bo gdy zmienię na <2 to mam wrażenie że jedynki pojawiają sie szybciej.
Gdyby to miało działać jak przerwanie to ten IF i tak by musiał być dodany do głównego programu najlepiej zapętlonego i to niezbyt długiego bo musiałby sprawdzać warunek przynajmniej raz na 10ms. A i tak te "przerwania" zapewne nie byłyby zbyt precyzyjne.

32
AMSTRAD / Odp: Zagadki z wiedzy praktycznej o CPC.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez McArti0 dnia 2025.04.28, 05:28:52 »
Zagadka 6
Jak w Locomotive Basic użyć przerwań co 10ms?  :o
33
Meritum / Odp: Meritum-3
« Ostatnia wiadomość wysłana przez mkamzierczak dnia 2025.04.27, 23:48:44 »
Ja byłbym zainteresowany, ale repliką zgodną z oryginałem - można nadal kupić wszystkie układy potrzebne do budowy oryginalnego M3.
Najpierw chciałem zrobić wersje z PLD, później zarzucilem ten pomysł i chciałem odtworzyć oryginał pcb na podstawie zdjęć otrzymanych od Damika. Ponieważ rekonstrukcja oryginału byłoba bardzo czasochlonna, powróciłem do koncepcji z PLD i wreszcie niedawno zakończyłem projekt, który rozpocząłem w połowie ub.roku. Jak widać na zdjeciu, moje pcb jest tylko zewnętrznie zgodne z oryginałem(port joyst. bedzie na kablu po prawej). Wersja Twojego pcb jest w ok 70% zgodna z oryginałem - może byś tak dokonał modyfikacji, aby byla 100% zgodność??? Wiem, że będzie to wymagało mnóstwa poświęconego czasu, ale chyba warto...

Dlaczego replika oryginału byłaby bardzo czasochłonna? Zaciekawiło mnie to.
34
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Murmulator ;)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zielony64 dnia 2025.04.27, 22:44:38 »
Dzięki za podpowiedź z OTG
Obraz mam, na weekend sprawdzę to rozwiązanie aktualnie nie ma mnie w polszy. Pozdrawiam
35
WSPÓŁCZESNE KLONY / Odp: Murmulator ;)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez fastbeta dnia 2025.04.27, 18:05:02 »
Złożyłem ze schematu powyżej i za żadną cholerę nie chce działać klawiatura na ps/2, klawiatura jest na 100% sprawna.
Ma ktoś jakiś pomysł? Dodam tylko że w obwodzie klawiatury zastosowałem nie 100ohm rezystory ale 200 bo takie miałem pod ręką.

Kompozyt działa, masz obraz?
1) zamiast klawiatury ps/2 możesz podłączyć klawiaturę USB przez otg (w tym przypadku podłącz zasilanie rp2040 +5V)
2) zwróć uwagę na rezystory podciągające ps/2 1kohm do +3.3v
3) usuń rezystory 200ohm i zastąp zworkami
36
AMSTRAD / Odp: m4 - komu to potrzebne?
« Ostatnia wiadomość wysłana przez DiskDoctor dnia 2025.04.27, 15:36:46 »
Myślałem że M4 to po prostu płytka ze slotami, do których sie wkłada jakieś karty sprzedawane osobno. A samo w sobie M4 nic nie robi. Za leniwy jestem by tego szukać, ale może ktoś mnie wyprowadzi z błędu co ta płytka w sobie ma, np jakieś ROMy?

Wedle mojej ułomnej nadal tutaj wiedzy, m4 to wifi + dostęp do plików na microSD + opcja bootowania różnych ROMów.
37
RÓŻNOŚCI / Odp: Spójrzcie na YouTube...
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ZorrO dnia 2025.04.27, 03:36:27 »
Ponad 300 historii o tym jak powstały kultowe gry, po ang. zwykle mają po 30-40 min.
https://www.youtube.com/@PatmanQC-Arcade-Documentaries/videos

38
AMSTRAD / Odp: amstrad cpc 464 problem z górną pamięcią przy teście
« Ostatnia wiadomość wysłana przez perinoid dnia 2025.04.27, 00:59:24 »
Zaxon na fejsie ci odpisał, że DDI5 jest trochę oszczędnościowe bo FW zakładał 4MB RAM a on zrobił na 0.5MB - ale zostawił oryginalny wsad. Te błędy wyłącznie z tego wynikają i tak ma być.
39
AMSTRAD / Odp: amstrad cpc 464 problem z górną pamięcią przy teście
« Ostatnia wiadomość wysłana przez McArti0 dnia 2025.04.26, 22:25:49 »
chyba niechcący zamknąłem wątek. :D już działa...
40
RÓŻNOŚCI / Odp: The Spectrum Show - video historia gier na Specca
« Ostatnia wiadomość wysłana przez steev dnia 2025.04.26, 22:09:25 »
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10