Autor Wątek: Nieudane sequele gier  (Przeczytany 6004 razy)

popocop

  • *****
  • Wiadomości: 852
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Nieudane sequele gier
« dnia: 2014.02.23, 19:22:11 »
Po co robi się sequele? Żeby zarobić pieniądze, a czasem też zrobić dobrą grę, z której ucieszą się fani pierwowzoru. Niestety tego drugiego elementu często nie bierze się pod uwagę. Przykłady?  Każdy się z jakimś spotkał. Z mojego punktu widzenia:

Yie Ar Kung-Fu II - słabiutka kontynuacja niezłego mordobicia. Przy okazji ciekawostka. Oficjalnym sequelem Yie Ar Kung-Fu na automatach jest Shaolin's Road. YAKF II to taki nieoficjalny sequel, wydany tylko na komputery.

Bomb Jack II - zmienione zasady gry i cała reszta wad.

Renegade 3 - dwie pierwsze części znakomite, a trójka... Szkoda słów.

Fist+ - ta gra powstała tylko dlatego, żeby skorzystać na popularności IK+.
ZX Spectrum +2 & PicoDiv SD,
Timex 2048 & divIDE 57c

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 665
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #1 dnia: 2014.02.24, 14:36:53 »
A ja z drugiej strony ,jest taka gra której każda następna część po za jedna 7 jest coraz lepsza ,kto zgadnie o której grze myślę ?
Ja tę seria uwielbiam i mam ją na każda możliwą platformę.
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

sect0r

  • *****
  • Wiadomości: 698
  • Miejsce pobytu:
    Oltedal/NO
  • speccyholic
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #2 dnia: 2014.02.24, 15:04:44 »
Jajo :P
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon

Damianx

  • *****
  • Wiadomości: 665
  • Miejsce pobytu:
    Pruszków
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #3 dnia: 2014.02.24, 15:58:56 »
Jajo ,za proste to było.
Spectrum512k - Spectrum+128k - +2A - +3 Pear Ay - TC2048 S-VIDEO - Didaktik Gama80k\192k- A4000\060 - A1200\030 - A600\9tails - CD32 - A500 GVP Impact II - C64\SD2IEC\DualSID - Atari130XE\SIO2SD\Stereo - CA2001 - CPC6128\HXC - Atari Mega Ste UltraSatan.

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #4 dnia: 2014.02.24, 19:25:25 »
Jeszcze z sequeli gorszych od oryginału:

Robocop 2 i 3 - generalnie nie są złe ale gorsze niż jedynka która jest po prostu świetna. Dwójka jest dla mnie za trudna a trójka jakaś taka nijaka

Chase H.Q. 2 - znowu część pierwsza była niesamowita (przez wielu uważana za najlepszą grę na Spectrum kiedykolwiek), dwójka przeciętna

Ilyad

  • *****
  • Wiadomości: 581
  • Miejsce pobytu:
    Białystok, IV Rzesza Pospolita
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #5 dnia: 2014.02.25, 10:12:01 »
Robocopa 2 i Chase HQ 2 przeszedłem bez ściemy.
ZX-81, ZX-Pand AY, 48k "gumiak", 48K+, 128K + "Toster", +2 "szarak" 1024k Profi, Masakrator FM, DivIDE 2K11, ZX Evolution rev. C, ZX-Uno, C64, C16 64K, Plus4 + 1541 Ultimate II + SD2IEC

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Nieudane sequele gier
« Odpowiedź #6 dnia: 2014.02.26, 04:26:34 »
To samo, co koledzy - Renegade 3, Chase HQ 2.
Out Run Europa, zresztą jedynka oprócz muzyki też nic ciekawego nie ma.
1943 jako seq 1942 - okropna grafika, Barbarian 2 - więcej ruchu, dla mnie za trudna.
Ghostbusters i The Real Ghostbusters były wspaniałe, Ghostbusters 2 nigdy nie zagrałem dłużej niż minutę, w tej czerwonej studni można połamać joystick.
Bomb Jack 2 lubię, doszedł element planowania ruchów, grafika na wysokim poziomie, choć BJ1 to klasyka.
Jeśli Return of the Jedi zalicza się do serii Star Wars, to też nieciekawy.
AY Music, ULA plus.