Dziękuje za słowa uznania, lecz sam widzę że od tego co ja zrobiłem do chociażby miejsca 3
dzieli przepaść. Gdyby było więcej zgłoszeń byłbym na szarym końcu.
Przed 6 jestem w zasadzie nie wiadomo dlaczego, domyślam się że spowodował to brak źródła w asm.
Szkoda że nie zgłosiło się więcej początkujących, bo tylko w takiej kategorii jest sens porównywania
kodu czy rywalizacji.
Ja zacząłem moją przygodę z assemblerem dwa miesiące temu,
przedtem na ZX był tylko Basic. A moje doświadczenia programistyczne to kiedyś dawno Clipper,
a obecnie robię sporo w PHP (przymierzałem się do C, ale jakoś na przymierzaniu się skończyło).
Jestem ciekaw jak to wygląda u kolegi ZX Freeq, zrobił demo na niezłym poziomie, ja bym stawiał
na to że jest zawodowym programistą który zaczął się bawić assemblerem na ZX.
A o Tygrysie to już nie wspomnę, wiadomo jaki poziom reprezentuje (programistyczny).
O innych nagrodzonych miejscach nie wspomnę, bo ich nie widziałem, nie mam odpowiednich emulatorów,
ale na pewno reprezentują wysoki poziom.
Jeśli ktoś chciałby się pobawić w ulepszanie mojego kodu, to stawiam takie zadanie:
podstawowa procedura (rozrysowana w diagramie), przesuw linii o jeden piksel w prawo z zawinięciem,
jestem ciekaw czy da się to zrobić krótszym kodem (i szybszym).
Warunek: adres linii przesuwanej (adres pierwszego bajtu ekranu od lewej strony) podany na wejście w HL
po wywołaniu linia jest o jeden bit przesuwana w prawo, a bit który znika za ekranem z prawej
strony pojawia się z lewej strony ekranu.
Bit przenoszony musi być zapamiętany do wykorzystania przy następnym wywołaniu procedury.