Wynikałoby z tego że luma (skoro jest skopany) jest potrzebny tylko w zielonym, a w kolorze i w modulatorze już nie.
I to jest nawet całkiem logiczne. Telewizory kolorowe z wejściem RGB są (mogą) być sterowane odmiennie, niż monitory monochromatyczne - z tego względu, że tak naprawdę nie potrzebują oddzielnego sygnału synchronizacji (która z reguły jest zmieszana z luminancją). Już wiele lat temu SONY wymyśliło, że można zaoszczędzić jeden kabelek, wrzucając impulsy synchronizacji w składową zieloną i w ten sposób mogły działać konsole PlayStation z TV SONY (potem też z innymi). Z czasem powstały chipy, które pozwalały wyodrębnić sygnał synchronizacji z dowolnej składowej R/G/B, tak więc linia synchronizacji w złączu SCART czasami może się okazać całkiem zbędna.
Natomiast w przypadku monitorów monochromatycznych nie ma sygnałów RGB, więc luminancja + sync musi być.
W każdym bądź razie nawet jak nie namierzysz gdzie wcięło Lumę, to puścił bym na jego żyłkę Synchro (odcinając Lumę od płyty głównej) by docierała i do 20 i do 16, jak nie podziała to Synch do 20 a do 16 dałbym 5V.
Pin 16 służy do przełączania Composite/RGB i nic innego niż napięcie stałe nie powinno tam być podawane. Standardowo 0-0,4V dla Composite, 1-3V dla RGB (5V przez jakiś rezystor).
Z 12V o czym ktoś tu wspominał, bym się wahał, bo w niektórych odbiornikach może się od tego coś zdymić. No chyba że przez jakiś opornik co by to trochę osłabił, ale nie pytajcie mnie jaki bo nie jestem elektronikiem.
To ja o tym wspominałem

. Niektóre TV mają pin 8 (przełączanie 4:3/16:9/TV) o impedancji 75 ohm (w standardzie jest >10 kohm), podanie 12V skończy się wtedy usmażeniem wewnętrznego rezystora.
Najlepiej najpierw sprawdzić podłączając 5V, jak obraz lata lub jest 16:9, wtedy podać 12V. Oczywiście z rezystorem w szereg, by ograniczyć prąd.
Pamiętam że w Amidze do 20ej miałem pociągnięty CompositeVideo a do 16 Synch przez przełącznik gdy go wyłączałem to obraz RGB zmieniał mi się w CV, co nie zakłócało obrazu gdy przyciskiem AV przełączałem na TV.
Takie rozwiązanie jest dość mocno przypadkowe, jak już pisałem, na pinie 16 powinno być napięcie stałe. Impulsy synchronizacji zapewne ładowały wewnętrzny kondensator elektrolityczny, co dawało efekt przełączania z Composite na RGB. Ale po co kombinować, jak tam powinno być po prostu 5V przez rezystor. Chyba, że takiego napięcia nie ma "pod ręką" (na wyjściu wideo).
A w CPC jak nic nie dawałem na 16 a na 20 Lumę to był obraz czarno-biały ale baaardzo przyciemniony, a jak zamiast niej do 20 Synch a do 16 nic, to też był Cz-B ale bardziej jaskrawy ale jednocześnie odcienie się nie zgadzały, bo prawidłowo kolory z palety od 0 do 26 powinny być coraz jaśniejsze (jak na Luma) a nie zmieniać się skokowo (jak na Synch).
Jeśli podawałeś tylko luminancję, to obraz musiał być monochromatyczny

. Ale jeśli podłączałeś też sygnały RGB, to czarno-biały obraz był wynikiem braku prawidłowego sterowania na pinie 16 eurozłącza.