Na mój rozum w tej wewnętrznej piny 11 i 12 nie powinny być zwarte.
Natomiast w zewnętrznej robisz na nich przełącznik AB i gdy są rozłączone to powinno być tak jak chcesz czyli komp widzi wewnętrzną jako A, a tą zewnętrzną jako B. W tym położeniu można uruchamiać wszystko z wewnętrznej oraz kopiować dane między napędami.
Za to gdy są zwarte - to obie widzi jako A, co pozwala bez przeszkód uruchamiać gry z tej zewnętrznej, ale w tej wewnętrznej nie może być wtedy dysku i mimo to kręci w niej silnikiem gdy używa tej zewnętrznej.
Żeby uzyskać zamiast tej drugiej opcji taką że zewnętrzny jest jako A a wewnętrzny jako B, potrzebny jest przełącznik tzw ABBA (zamiast tego AB), jednak ten wymaga lutowania wewnątrz kompa. W pinach między złączem wewnętrznym i zewnętrznym trzeba wtedy 2 żyłki rozciąć, i przylutować 4 kabelki do 6-pinowego przełącznika.
W swoim miałem wywalony głośniczek i potencjometr, a w dziurze po nim miałem właśnie taki pstryczek ABBA.
Aha zrób sobie jeszcze w tym 3.5" przełącznik stron/głowic na pinach 32-31. Wprawdzie dane plikowe (jeśli masz zmienionego AmsDOSa na coś lepszego), wygodniej jest nagrywać na dysku we formacie 800K (używając tak sformatowanych dysków te piny zawsze muszą być rozwarte), ale stare gry i demka które są nagrane ścieżkami a nie plikami w starym formacie 180K będzie można nagrywać po dwa takie obrazy na dysku zamiast jednego, no bo przecież dysków 3.5" nie odwrócisz na drugą stronę tak jak 3". I właśnie po to jest ten przełącznik.
