Zaciekawiły mnie te ekstra tryby graficzne Spektry, którą mam i chętnie bym w takim bitmapowym trybie kiedyś coś namaźgał, taka grafika byłaby bardzo zbliżona do lowresowego trybu Atari ST. Pogrzebałem po necie i rzeczywiście SVI738 ma 512'to kolorową paletę, niestety używanie jej przy jedynie 16kB video RAMu jest bardzo ograniczone

.
W SV738 siedzi układ graficzny Yamaha V9938, taki jak w większości komputerów MSX2:
https://www.msx.org/wiki/V9938niestety tryb G4 (czyli 256×212, 16 kolorów, paleta 512) potrzebuje więcej niż te 16kB (pewnie 32kB), bo jedyny soft do wyświetlania grafiki bitmapowej dedykowany SV738 jaki znalazłem wyświetla połowę obrazka, co prawda obrazek cały jest w RAMie i można go płynnie przesuwać w pionie, ale widać tylko połowę.
Link do 738 SC5 PICTURE DISPLAY:
http://msx.fi/nyyrikki/software.htmlscreenshot jak to wygląda na realnym sprzęcie:
http://msx.fi/nyyrikki/shots/738sc5pd.gifte kolorowe kółka na dole i u góry to taki "ozdobnik", niezależny od obrazka.
Do uruchomienia 738sc5pd potrzebny jest MSX-DOS.
Pobawiłem się też chwilę konwenterem MIF:
https://www.msx.org/downloads/mif-package-v21obsługuje on kupę trybów MSX1 i MSX2, oczywiście również tryb G4 (basic'owy SCREEN 5), w paczce jest również przeglądarka plików MIF dla MSX-DOSa, wrzuciłem więc taki przekonwertowany plik MIF na Spektre, ale rysunki błędnie się wyświetlają. Widać, że są wyświetlane w palecie 512, ale pixele są ze dwa razy większe, jakby obrazek nie do końca się rozpakował (pliki MIF są ok. dwa razy mniejsze od plików SC5 z czego wnoszę, że są spakowane), więc zapewne to znowu wina zbyt małej ilości VRAM'u.
Reasumując, raczej nici z palety 512 i z bitmapowego pixelowania na nierozszerzonej Spektrze 738, no chyba, że w rozdziałce ok. 128x212, lub 256x106.