W tej chwili muzyka z E-Trackera i każda inna, która chodzi na 50Hz jest odtwarzana przez MODo dla Android. Chip SAA po prostu został "dopięty" do zestawu Z80+2xAY+beeper. Porty nie kolidują ze sobą, a format .ay doskonale do tego się nadawał.
Problematyczna może być emulacja muzyki kontrolowanej przez Z80 (sample itp.), ale wydaje się że przestawienie zegara Z80, chipów muzycznych czy przerwań jest do zrobienia. Emulacja CPC chyba też tylko ograniczona jest do muzyki 50Hz.
Aplikacje na PC.
ZXTune odtwarza pliki .cop, więc dodanie chipu SAA przez autora do core AY wydaje się kwestią formalności.
Audio Overload także emuluje SAA, ale nie wiem czy jest jeszcze rozwijany.
Istnieje jeszcze player QMMP, nie wiem jednak jakie formaty i chipy obsługuje.
Z pakietu SAMPlay wszystkie utwory są zrobione w .ay z wyjątkiem dwóch, w opracowanym przez autora formacie .ast
Czy orientuje się ktoś w dokumentacji tego formatu, gdzie kończy się nagłówek, a zaczyna kod. W których bajtach nagłówka zawarte są dane adresu ładowania i ustawienia rejestrów?
Dotyczy to przede wszystkim muzyki z gry Craft, w której jest kilka utworów, przełączanych wartością któregoś rejestru.