Autor Wątek: Krakowanie gry  (Przeczytany 6541 razy)

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Krakowanie gry
« dnia: 2019.09.22, 23:02:32 »
priviet druzjej
próbuję dzisiaj skrakować grę "Invasion of the Zombie Monsters", na stronie tipshop jest napisane, że należy zrobić taki poke
POKE 34175,0 (infinite lives)
wyszukałem w pliku tę lokację ($857f) i zmieniłem wartość 3d (opcode "DEC A") na NOP, ale gdy próbuję załadować grę, to dostaje komunikat 'R Tape loading error, 90:1". Podejrzewam, że w loaderze Basicowym jest jakaś suma kontrolna, czy można to ominąć jakoś? Możecie polecić ewentualnie jakieś narzędzie do podglądania zawartości basicowego loadera?
Jeśli nie, to czy jest możliwość korzystając z divide2k14 załadować tak plik, żeby przed uruchomieniem gry można było wpisać ten poke?
plik z grą załączam gdyby ktoś chciał zerknąć

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #1 dnia: 2019.09.22, 23:46:30 »
ok, sam znalazłem rozwiązanie, wyedytowałem plik narzędziem "ZX Block Editor" i wszystko śmiga, gdyby ktoś potrzebował pliku (jest już jeden dostępny skrakowany, ale bez muzyki), to załączam. nieśmiertelność dodana.

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #2 dnia: 2019.09.23, 08:28:54 »
MERGE"". Edytujemy listing BASICa dopisują POKE xx,nn przed ostatnim RANDOMIZE i gotowe.
Akurat w tym przypadku działa.

PS. W Basicu nie ma sprawdzania checksum.
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

trojacek

  • *****
  • Wiadomości: 6831
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #3 dnia: 2019.09.23, 09:16:41 »
MERGE"". Edytujemy listing BASICa dopisują POKE xx,nn przed ostatnim RANDOMIZE i gotowe.
Akurat w tym przypadku działa.

Niektóre loadery są zabezpieczone przed MERGE "". Wtedy z pomocą przychodzi program OPENER.

Cytuj
PS. W Basicu nie ma sprawdzania checksum.

Ale w pliku TAP chyba jest :)

ZX Freeq

  • *****
  • Wiadomości: 1833
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #4 dnia: 2019.09.23, 10:13:51 »
Dlatego napisałem, że w tym przypadku.
A jeszcze niektóre loadery nie tylko są zabezpieczone, ale też nie mają ani jednego LOAD, ani USR w sobie, bo mają wstawkę w ASMie. :)
ZX80|ZX81+16kB+PandAY|ZX 48k/+/128k+/+2/+2A/+3/Vega/Next|QL+QIDE|JS128|Timex 2048+2040|UK2086|FDD3000+3.5''|AY|ZX HD|Divide2k11/2k14|DivMMC/PicoDivSD|BetaDisk 128|Opus|Masakrator FM|If 1/2/Microdrv|Multiface 1|+2A\B SDI-1|SJS 1/2|ZX Printer|TZXDuino|+3 HxC USB|ZXUno|Omni
Z88|A500/600|PC200|Ent128

Phonex

  • *****
  • Wiadomości: 1260
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #5 dnia: 2019.09.23, 11:45:14 »
Np. Speedlock.
Nie ma LOAD, nie ma USR, jest tylko kupa POKE :)

gorgh

  • ***
  • Wiadomości: 128
  • Miejsce pobytu:
    Wyszków
Odp: Krakowanie gry
« Odpowiedź #6 dnia: 2019.09.23, 13:12:41 »
tak, okazało się, że każdy blok danych w pliku .tap ma sumę kontrolną, przy wczytywaniu z kasety był na to czas, a teraz przy nowoczesnych fejsach nie robi to różnicy
dzięki za sugestie