Nie jest to szczególnie wielkie wyzwanie. W środowisku Arduino należy jako pierwsze zainstalować
ESP32 (dodając zawarty tam link w Plik->Preferencje->Dodatkowe adresy URL do menażera płytek), a następnie zainstalować najnowszą wersję biblioteki
FabGL.
Po instalacji podłączamy
sam moduł (ma dedykowane piny do programowania) poprzez konwerter USB-Serial do PC i z poziomu Arduino wybieramy odpowiedni port i płytkę "ESP32 Wrover Module". Następnie z przykładów wybieramy FabGL->VGA->AnsiTerminal który należy zmodyfikować dla tej konkretnej płytki:
configdialog.h
static const char * UARTPORT_STR[] = { "FabGL Terminal: TX=13 RX=12",
"USB: TX=1 RX=3",
"PS/2 Mouse: TX=27 RX=26" };
static const uint8_t UARTPORT_TX[] = { 13,
1,
27 };
static const uint8_t UARTPORT_RX[] = { 12,
3,
26 };
oraz w głównym AnsiTerminal.ino
// RTS/CTS hardware flow gpios
#define UART_RTS 34
#define UART_CTS 2
Kompilujemy, przesyłamy na moduł (należy pamiętać o przycisku BOOT w trakcie programowania!) i po przeniesieniu modułu na SC126 (pamiętając o zapięciu zworek "Ser1") możemy się cieszyć pełnym, kolorowym terminalem ANSI/VT100.

PS. Ustawienia terminala dostępne są pod F12 z klawiatury, obsługa drugiego portu "Ser2" wymaga zmiany na "PS/2 Mouse" z menu (lub bardziej elegancko zmiana tego napisu w przedstawionym configdialog.h np. "Port 2").