Mass EffectKultowa już gra Action RPG, która ma rzeszę fanów na całym świecie i chyba nikomu nie trzeba jej przedstawiać.
Bazuje na fantastycznie wymyślonym uniwersum, gdzie każdy element lub postać ma ciekawie nakreśloną historię, którą odkrywamy wraz z postępami w grze.
Całości dopełniają świetne dialogi i wręcz kinowe przerywniki.
Czy taka gra mogłaby powstać na ZX Spectrum?
Myślę, że tak. Choć trzeba by pozbyć się niektórych mało znaczących misji i skupić się na głównej fabule kosztem jej nieliniowości oraz wielowątkowości.
I na pewno nie zmieściło by się to w 40KB. Trzeba by zastosować mechanizm dogrywania kolejnych etapów gry czy uproszczonych scen statycznych gdzie moglibyśmy rozmawiać z innymi postaciami. Zatem w grę wchodzą tylko nośniki "nie taśmowe".
Misje w lokacjach zamkniętych widzę w formie podobnej do gier z serii Renegade. Zaś misje na planetach gdzie trzeba by się poruszać łazikiem Mako w stylu Chase HQ. I dopełnieniem całości części zręcznościowych mogły by być etapy zrealizowane na podobieństwo np. R-Type.
Na koniec Moja wisienka na torcie. Grafika tytułowa, którą w większości sam zpikselowałem na podstawie posteru z wersji
Mass Effect Legendary Edition.
Nie jestem grafikiem, więc proszę wybaczyć pewne "uproszczenia", choć myślę, że nawet po tak ograniczonej ilości pikseli rozpoznacie wszystkie postacie...
