MAT:
> No ja rzuciłem. I albo czegoś nie rozumiem albo umyka mi subtelność koncepcji. Tak na szybko kod zajmuje się głównie odczekiwaniem aż raster wejdzie w ekran a potem przez kolejne 192 linie przełączaniem na przemian ekranów. Jak się zrobi zrzut ekranu z emulatora i obejrzy dokładnie to widać, że w pojedynczym cellu są max 4 kolory i max 2 w linii. Czyli mamy dwa ładnie dopasowane obrazki i kod, który co linię wyświetla na przemian raz jeden raz drugi. Jeśli nie ma tu nic bardziej sprytnego, co na szybko mógłbym przegapić to nie rozumiem dlaczego 128 miałoby tego efektu nie pociągnąć?
---------------
Nie nie, no więc właśnie napisałem później, że jednak pociągnie, skoro Zilog (ten czeski scener) wypuścił engine w 2003 roku, czy coś koło tego, po prostu nigdy nie wzróciłem uwagi, że to właśnie jest takie wyświeltanie, jak piszesz - co linię.
Bardziej sprytne rzeczy to są w samym konwerterze na PC, a w procedurze wyświetlania to już mniej (chociaż i tak był to świetny pomysł).
Teraz się jeszcze zastanawialiśmy z Tygrysem, do jakieś rozdzielczości trzebaby zmniejszych obrazek, żeby to działało też na 48K (nad wymianą zawartości ekranu tu oczywiście trzebaby pomyśleć inaczej, niż na 128K, ale były dema w tym stylu robione, więc pamiętam, że się da).
Ot taka ciekawostka. Chociaż gdyby było, to zapewne prędzej czy później tego użyjemy.
> A brak czasu na dźwięk jest łatwy do wyjaśnienia - najpierw musimy się wstrzelić dokładnie w początek ekranu - z braku przerwań trzeba po prostu odczekać czas od początku ramki a potem przez większość ekranu chodzą głównie dokładne pętle opóźniające. Na procedurę do dźwięku zostaje ten kawałek na dolnym borderze i (nie zastrzelcie jeśli się mylę - nie pamiętam w którym momencie wyzwalane jest przerwanie) powrót plamki.
------------
Uuuuu, no to już dla mnie oczywiście czarna magia.

Ale dobrze wiedzieć, jak będę kogoś o to męczył i otrzymam odpowiedź, że "się nie da", to powiem, że napewno się da, bo MAT tak powiedział.
No nic, chodzi o to, że zapewne Joulo nie będzie chciał pixelować na Spectrum, tylko na PC (rozumiem go), a skoro na PC, to mógłbym mu udostępnić większą paletę, skoro w tym trybie Spectrum wyświetli ok. 112 kolorów. Przynajmniej się chłopaczyna rozrusza, przypominając sobie dawne czasy, haha.
Pzdr.