Super!
No to jadę:
1) Nodes of Yesod wersja 48K
Gra nie działa w ogóle pod Spectrum +2A/+2B/+3
Totalna niekompatybilność w każdym trybie (Tryb Loader, Tryb USR0, Tryb Basic 48).
Wygląda to tak, że po załadowaniu gry - pojawia się ekran z wyborem sterowania klawiatura/Kempston/Sinclair II itd
i następnie po dokonaniu wyboru wchodzi nam pierwsza plansza gry, ale bez ludzika (kosmonauty).

Z problemem poradziłem sobie w następujący sposób (nie śmiejcie się - jestem totalnym żółtodziobem)
Program sna2dsk z pakietu Johnn'a Eliott'a
http://www.seasip.info/ZX/taptools-w32.zipPrzełączyłem emulator na symulowanie "gumiaczka" czyli tryb ZX Spoectrum 48K, następnie zrobiłem snap
gry zaraz po załadowaniu kiedy na ekranie jest jeszcze screen ładujący - i zapisałem to jako plik sna
Następnie programem sna2dsk zrobiłem obraz dysku +3dos
sna2dsk -180 nodesoy.sna NoY48.dsk 48rom
To ostatnie polecenie to wskazanie oryginalnego "gumiakowego" ROM'u który musi być w tym samym katalogu co sna2dsk.
W rezultacie otrzymałem plik NoY48.dsk
Następnie poprzerabiałem trochę BASIC'owy loader aby ładnie wyglądało, pozmieniałem nazwy wygenerowanych
plików aby wyglądało profesjonalnie i obraz dysku, a raczej drzewo plików wygląda tak:

NODESOFY.BAS oraz DISK to loader w Basicu - to identyczne pliki - z tym, że duplikuje plik .BAS na plik DISK
aby obraz dysku był "autoładujący".
NODES0.LDR - to loader w asemblerze (albo może w "C"?) wygenerowany automatycznie przez sna2dsk
NODES1.DAT to oryginalny ROM gumiaka (widać po lewej stronie - ma 16K
NODES2.DAT to snapshot czyli plik SNA
Tutaj jest obraz dysku Nodes of Yesod 48K
http://www.marcin-marcin-marcin.com/NoY48.dskGra się ładuje, po załadowaniu komputer coś tam sobie gada... gra i buczy...
Mam działającą wersję dyskową :-)
Ale ja uparłem się aby przekonwertować również wersję 128KCały problem polega na tym, że sna2dsk konwertuje wyłącznie snapy 48K
No więc zrobiłem tak, że w emulatorze Spectaculator podpiąłem wirtualnie Multiface 3
Teraz ładujemy grę.. czekamy aż się załaduje i... PYK... pauzujemy. następnie aktywujemy Multiface, odpauzowujemy
i dajemy opcję SAVE --> DISK (musimy mieć już wcześniej przygotowany czysty obraz dysku zapięty w kieszeni A)
W ten sposób na wirtualnym dysku będziemy mieli zapisany snap gry... ale niestety za każdym razem do załadowania będzie
potrzebny aktywny Multiface 3 (lub w skrócie M3) więc na realnym Spectrusiu +3 raczej taką wersją dyskową się
nie nacieszymy (chyba, że mamy zamiar wydać około 100 funciaków na M3 z przesyłką z Ebayu)
Na szczęście w roku 1990 powstał genialny program M3 Unlock - na WOS jest niedostępny (MIA) ale my go mamy
http://www.marcin-marcin-marcin.com/m3unlock.zipTym programem odblokowałem pliki zapisane przez Multiface3 i tym sposobem mam działającą wersję 128K
http://www.marcin-marcin-marcin.com/NoY128.dskNiby wszystko gra i buczy więc czego ja właściwie chcę?Ano chciałbym nie korzystać ze snapów lecz zrzucić "normalnie" grę 128K na dysk...
Jest w necie trochę wersji taśmowych Nodes of Yesod 128k
Wersja chyba oryginalna to: Nodes Of Yesod (1986)(Odin Computer Graphics)(128k).tzx
Wygląda tak:

Dla mnie nie do przejścia...
- loader BASICowy zabezpieczony (LINE 0)
- wczytuje pierwszy plik a następnie w tym pliku jest dalsza obsługa ładowania
reszty plików - napisana w asemblerze..
Ta wersja ładuje się do +3 "normalnie" czyli przez LOADER i nie trzeba USR0
Zacząłem szperać po necie i znalazłem wersję z'trainer'owaną
Nodes of Yesod (1985)(Odin Computer Graphics)[t][128K].tap
Popatrzcie:

MIÓD ZABAWA ! Pliki z nagłówkami, loader BASIC'owy mimo że LINE 0 to udało
mi się edytować...
Tylko, że ta cholera uruchamia się tylko poprzez USR0

Zrobiłem już z tego obraz dysku +3DOS
http://www.marcin-marcin-marcin.com/NoY128train.dskBASIC loader to plik NODES.BAS
Panowie, podpowiedzcie cosiik... jak go przerobić aby działał?
@PHONEX - dziękuję, już kombinowałem wiem, że to pewno prościzna, ale jestem za zielony w tym