Autor Wątek: Nowa Gra: Funky Fungus 128  (Przeczytany 5943 razy)

Tfardy/RKLE Team

  • **
  • Wiadomości: 83
  • Miejsce pobytu:
    Gdańsk
Nowa Gra: Funky Fungus 128
« dnia: 2013.04.06, 13:07:30 »
Ze screenów wygląda sympatycznie, ciekawe jak w praktyce ? Jest aż 5 wersji językowych :)

http://www.worldofspectrum.org/infoseekid.cgi?id=0028160

Tfardy
Timex 2048, ZX 128+2, Divide
C64+1541 Ultimate, Amiga 1200 , Vic20, C16, MSX, konsole... :)
..::www.tfardyretro.blogspot.com::..

RafalM

  • *****
  • Wiadomości: 1133
  • Miejsce pobytu:
    Sulejówek
Odp: Nowa Gra: Funky Fungus 128
« Odpowiedź #1 dnia: 2013.04.06, 13:20:28 »
Bardzo ładna ale trudna. Polecam grę ze snapshotami.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 965
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Nowa Gra: Funky Fungus 128
« Odpowiedź #2 dnia: 2013.04.10, 18:24:19 »
Tak jak spodziewałem się widząc użycie FLASH, że gra jest na ULA plus.
Choć wygląda na to, że paleta nie zmienia się w poziomach, a włączana jest dopiero podczas startu gry.
O ile pierwszy prezentuje się bardzo przyjemnie, to drugi wygląda koszmarnie.
Mistrzowie od debuggerów, poszukajcie jakichś ułatwień, przydałoby się zobaczyć dalsze levele, a niestety zdycham w drugim.
Kolorów w palecie jest dość dużo, więc następne poziomy mogą być ciekawsze.

Gra w formacie .trd u mnie startuje tylko w Spectaculator, w Spin 0.666 wyświetla pierwszą planszę, ale nie idzie sterować. W Unreal wiesza się podczas startu.

Wygląda to na niedokończoną robotę, Continue nie działa - startuje od pierwszego poziomu, a dla TR-DOS nie powinien używać ULA plus, być może następuje jakiś konflikt portów, Unreal wywala się właśnie w momencie włączenia palety.

Inne gry tego autora (Apulija 13 i Lost in My Spectrum) też używają kolorów ULA plus.

P.S. zalecam pisownię ULA plus lub ULAplus, nie ULA+, bo wyszukiwarki traktują "+" jako operator.




« Ostatnia zmiana: 2013.04.10, 19:31:19 wysłana przez Abrimaal »
AY Music, ULA plus.