Organizacją pamięci graficznej Spectrum tak naprawdę jest koszmarem dla każdego początkującego programisty w asemblerze

Jeśli chcemy wydrukować literkę w kwadracie 8x8 to jest prosto, ale zrobienie sprajta latającego płynnie po ekranie jest na początku naprawdę niezłym wyzwaniem.
Kolesie ułatwili sobie życie przy prostej czynności i jednocześnie skomplikowali jakikolwiek ambitniejsze działania
Ja to bym chciał taką organizacje pamięci graficznej Spectrum
Rozdzielczość 320x256 pikseli
- jedną linię w dół zawsze przechodzimy przez INC L
- jeden bajt w prawo zawsze przechodzimy przez INC H
i wszystko byłoby prostsze

A jak nie tak, to prosta pamięć liniowa -32 bajty jedna linia, kolejne 32 bajty następna linia itp. Też byłoby prościej niż to co jest teraz
z punktu widzenia programisty.
Natomiast co jest proste z punktu widzenia projektanta sprzętu nie wiem.