forum speccy.pl
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
Strona główna
Pomoc
Regulamin
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Archiwum ZX
WIKI
PORTAL
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
RÓŻNOŚCI
»
Troche linkow o programowaniu efektow
« poprzedni
następny »
Drukuj
Strony: [
1
]
Do dołu
Autor
Wątek: Troche linkow o programowaniu efektow (Przeczytany 3573 razy)
sect0r
Wiadomości: 698
Miejsce pobytu:
Oltedal/NO
speccyholic
Troche linkow o programowaniu efektow
«
dnia:
2013.05.01, 21:22:25 »
Linki nie dotycza bezposrednio ZX Spectrum, sa glownie w C++, ale moze ktos znajdzie cos ciekawego, jakies algorytmy i wykorzysta w przyszlosci implementujac je na ZX'a...
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_main.htm
http://www.hugi.scene.org/online/coding/
http://www.flipcode.com/archives/
http://www.flipcode.com/archives/The_Art_of_Demomaking-Issue_01_Prologue.shtml
http://codebase64.org/doku.php?id=base:twisters_x-rotators_and_waving_carpets
Dodatkowo troche trikow dla programistow
http://bob.allegronetwork.com/prog/tricks.html#fastround
Seminaria
http://www.dbfinteractive.com/forum/index.php?topic=5616.0
http://www.youtube.com/watch?v=So-m4NUzKLw
Jeszcze kolejny link C++,Pascal i zrodla sporej ilosci efektow
ftp://ftp.scene.org/mirrors/hornet/code/effects/
«
Ostatnia zmiana: 2013.05.11, 10:01:31 wysłana przez sect0r
»
Zapisane
Szarak # DivIDE+ # MasakratorFM DeluXe by Zaxon
Abrimaal
Wiadomości: 965
Miejsce pobytu:
Lemmingrad
Zamulator
Odp: Troche linkow o programowaniu efektow
«
Odpowiedź #1 dnia:
2013.05.09, 01:12:34 »
Zainteresował mnie algorytm rysowania curvy Bezier'a
http://freespace.virgin.net/hugo.elias/graphics/x_bezier.htm
Nie mam pojęcia jak zastosować instrukcję
drawpixel (point)
w ZX-Basic, który wymaga podania 2 parametrów (dla PLOT, bo tą instrukcją rysowałoby się).
Zapisane
AY Music, ULA plus.
Tygrys
Administrator
Wiadomości: 4584
Miejsce pobytu:
Warszawa
mistrz ceremonii
Odp: Troche linkow o programowaniu efektow
«
Odpowiedź #2 dnia:
2013.05.09, 08:31:05 »
Kiedyś przy pisaniu gry na GBA używałem tych krzywych do obliczania trajektorii lotu.
Lepszy opis jest tu:
http://www.algorytm.org/podstawy-grafiki/krzywa-beziera.html
Zapisane
Drukuj
Strony: [
1
]
Do góry
« poprzedni
następny »
forum speccy.pl
»
ZX Spectrum
»
RÓŻNOŚCI
»
Troche linkow o programowaniu efektow