1. Kiedyś to robiłem z łatwością, teraz wszystko wypłynęło. Jak znaleźć muzykę na AY w kodzie gry? Wiem, że zaczynało się to od jakiś dwóch OUT, przypomnijcie proszę.
2. Czy istnieje możliwość skonvertowania muzyki z pliku .ay z powrotem do kodu maszynowego? Jeśli tak, to za pomocą jakiego programu?
1. to co musisz znaleźć to:
LD BC,65533 ; hex: 1,$fd,$ff
OUT (C),A; hex: $ED $79
albo
LD BC,49149 ; hex; 1,$fd,$bf
OUT (C),A ; hex: $ED $79
albo wariacje tych powyższych

Zazwyczaj player jest usytuowany na początku banku pamięci, czyli od 49152.
Długość bloku z muzyką zawsze była dla mnie tajemnicą

i kopiowałem blok pamięci 'na wyczucie'.
2. Na pewno się da. Trzeba poczytać o formacie AY i wyodrębnić blok binarny z playerem i danymi.
W sumie to ciekawy temat na artykuł. Ktoś chętny do napisania ? (tak, pytanie retoryczne).