Sorki, za posty pod postem ale nie mam edycji:
Muszę poprosić o pomoc w sprawie SLOT'ów w MSX.
W Sega Master System było to dosyć jasne i proste:
$0000-$3FFF to SLOT 0 (ROM 16KB)
$4000-$7FFF to SLOT 1 (ROM 16KB)
$8000-$BFFF to SLOT 2 (ROM16KB)
$C000-$FFFF to SLOT 3 (RAM 16KB a dokladnie 8KB WRAM ($C000-$DFFF) z mirrorem na $E000-$FFFF
W przypadku MSX jest niby podobnie, ale nieco dla mnie niejasne:
- mamy 32KB MAIN ROM (BIOS), ktory jest zamapowany pod $0000-$3FFF oraz $4000-$7FFF czyli SLOT 0 i SLOT 1 - zgadza sie?
- SLOT 1 i 2 to tzw "CARTRIDGE SLOTS" - tu niejasne bo SLOT 0/1 zajmuje MAIN ROM i nie wiem czy druga czesc MAIN ROM
jest wtedy nieuzywana i SLOT 1 zwalnia sie dla ROM w kartridzu?
- SLOT 3 to WRAM ? - tu takze nie mam jasnosci, bo gdy MSX ma 8KB WRAM to wtedy ta pamiec jest pod $E000-FFFF
a co znajduje sie wtedy w $C000-$DFFF?
- gdy msx ma 64KB to SLOT 3 musi byc przelaczany na SUB-SLOT'y po 16KB ? (cztery banki RAM)
Ciezko to ogarnac

EDIT:
Zerkajac na PCB MSX to widze zlacza CARTRIDGE opisane SLOT 1 i SLOT 2. Domyslam sie teraz, ze SLOT 1 zawierajacy cartridge mapuje sie pod $4000 jednoczesnie zabierajac jakas czesc MAIN ROM / BIOS ? Natomiast zlacze SLOT 3 to pewnie expansion WRAM, czyli 8KB na plycie zamapowane pod E000 po wsadzeniu expa 8KB zamapuje sie pod C000 ?