Autor Wątek: Ładne i Zaskakujące...  (Przeczytany 81343 razy)

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #120 dnia: 2017.01.29, 01:49:15 »
Już widzę tą walkę o kolor przed klasą :D
AY Music, ULA plus.

mkamzierczak

  • ****
  • Wiadomości: 342
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa
    • Polskie Komputery
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #121 dnia: 2017.02.07, 04:01:23 »
Żeby tak u nas, w Polsce, powstała taka  klasa z Elwro 800 Junior-ami :)

Już niedługo powstanie :) jestem na etapie lutowania kabli :)
MAM: Elwro 800 Junior | Elwro 800-2 Junior | Elwro 800-3 Junior | Elwro 804 Junior PC | Meritum I | Meritum II | Meritum 3 | ComPAN 8 | MK45 | IMPOL-II | Bosman 8 | Elwro 500 | Cobra | Elwro 801AT | Mazovia 1016 | ITM PC 80 | MERA 100 | MERA 400 |Mister Z80 | MSA-80 | Meritum 3, ELKOR Karat szukam

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #122 dnia: 2017.02.16, 19:02:21 »
DevilMarkus nie ustaje w staraniach we wyświetlaniu na CPC czegoś więcej niż zwykle na nim widzimy. Jak nie digitalizacje dźwięku to filmikowe klipy, jak nie mrugane kolorowsze ekrany, (chyba o nich nie pisałem na forum), to Overpixel (roztrząsanie CMYK pozwalające w 4ech kolorach uzyskać wrażenie całej gamy odcieni). A ostatnio pracuje nad zmianami palety na przerwaniach rasta. I dodał do swojego emulatora funkcje konwertowania obrazków do takiego formatu. Oto próbka 16 slajdów w rozdziałce jak dla 4 kolorów ale w praktyce te obrazki mają od 7 do 15, (tyle się doliczyłem). Jedyny kłopot to że większość emulatorów nie wyświetla tego prawidłowo. Jego JavaCPC robi to tylko w najnowszej wersji, (muszę sobie we wolnej chwili zaktualizować), a WinApe robi to niemal że prawidłowo, ale wiesza się po każdym obrazku. Inne pokazują sieczkę. :)

Oryginalnie dysk rusza plikiem DISC, ale moja modyfikacja pozwala wybrać sobie obrazek więc   run"0
Coś być musi do cholery za zakrętem.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #123 dnia: 2017.06.16, 16:55:44 »
Po obejrzeniu/wysłuchaniu demonstracji Zaxona z puszczania WAVa na CPC, trafiłem na to:
https://www.youtube.com/watch?v=4YQeXAbyAOA

Nie wiem czy bawiliście się takim programikiem do symulacji mowy na CPC który chodzi na każdym CPC bez żadnych rozszerzeń, ale brzmi strasznie, znacznie gorzej niż coś podobnego na C64. Dotychczasowe syntezatory mowy brzmiały równie strasznie jak ten programik tyle że miały go w ROMie. A tu koleś pracuje nad znacznie lepszym, który brzmi jak Stephen Hawking.

PS. A tu link do tej demonstracji WAV od Markusa, teraz słyszycie to w głośnikach bezpośrednio.
https://www.youtube.com/watch?v=pFp0-mrUPMs
Coś być musi do cholery za zakrętem.

silenter

  • *****
  • Wiadomości: 1337
  • Miejsce pobytu:
    Warszawa/Radzymin
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #124 dnia: 2017.06.16, 19:59:46 »
to jest najprawdopodobniej soundgin.
http://www.speechchips.com/shop/item.aspx?itemid=2
Niemiłosiernie drogi scalak.
Po wycofaniu się dużych firm z produkcji "speech synthesis chip" kolesie napisali firmware do AVRów i sprzedają je. Faktycznie do syntezy i prostszych syntezatorów to się nadaje.

128k +2 UK issue 1, JS128, FDD3000 in restoration, ZAXON MGT +D, PEAR AmpY, Pear ExEar :), PEAR TI-OF-TTL+FDD35, co to tu robi??? => 2xCDTV&A500

https://soundcloud.com/silenter

https://www.youtube.com/channel/UCKZhL7Lq1zUDDnRDTJKhN4A

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #125 dnia: 2018.05.18, 18:11:13 »
Stwierdziłem że to jest ładne więc wstawię tu. Znalazłem to kiedyś na japońskiej stronie ze szkicami i były tam także projekty komputerów MSX i Amig, no a teraz nie mogę tego znaleźć.
Coś być musi do cholery za zakrętem.

zipp

  • ****
  • Wiadomości: 322
  • Miejsce pobytu:
    Małopolska

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #127 dnia: 2018.05.18, 22:25:33 »
Owszem, jest tam także stronka ze Spectrumami w tym 1 wygląda jak Atari XE. :)
Coś być musi do cholery za zakrętem.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #128 dnia: 2018.09.23, 02:48:42 »
Atarowcy ostatnio udostępnili ciekawą stronkę która pozwala konwertować obrazki online, oraz pooglądać sobie fajne scenowe galerie na różnych platformach. Starzy wyjadacze pewnie większość już znają, ale co tam, autor strony widać że jest wybredny i zamieszcza tylko te lepsze. I poukładał je w bardzo przejrzysty sposób. :)
Jest tam również małe forum bez logowania, do zgłaszania uwag, oraz możliwość dodawania kolejnych obrazków.

http://tomseditor.com/gallery/browse?lang=pl&platform=amstrad
Coś być musi do cholery za zakrętem.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #129 dnia: 2018.10.09, 15:17:48 »
W poście 113 na poprzedniej stronie dawałem linka do angielskiego forum z obrazkami z C64, i porównaniem ich do tych samych obrazków w Amstradowej palecie. Popełniłem kolejne dwie takie modyfikacje, tym razem na obrazkach wielkości kilku ekranów. Oba są w trybie ze szerokimi pikselami w 16 kolorach. Ale po necie krążą w podwojonej rozdzielczości w palecie 256, bo dodano pikselki pośrednie aby przejścia między nimi wyglądały bardziej "miękko".

Bigflower (kwiatki) mają tylko zmienioną paletę, bo udało mi się go znaleźć także w 16 kolorach i szerokich pikselach. I nie zawsze się trzymałem używania najbardziej zbliżonego koloru. Bo CPC i tak nie ma 3ech szarości, a poza tym widać że te kolorki w C64 "robią" za brakujący tam odcień innego koloru.

Panda (na drzewie) najpierw musiałem się pozbyć nadwiarowych pikseli i odcieni dalece wykraczających poza możliwości C64, zanim zacząłem modyfikować paletę. Możliwe że te moje zabiegi sprawiły że niektóre piksele przybrały nie taki kolor jak był w oryginale. Te moje starania wygenerowały mi wiele nieudanych wersji tego obrazka, że jak zacząłem je kasować by się pozbyć bałaganu, pozbyłem się także tego udanego w tej wersji przed modyfikacją palety na CPC. Więc wklejam go w tej wersji 256 kolorów z mniejszymi pikselami.

W tym obrazku aż się prosi o modyfikację pikseli bo niektóre z kolorów w jednej części obrazka powinny być jednym kolorem z palety CPC, a ten sam kolor pikseli w innym rejonie obrazka bardziej by pasowało zmienić w inny kolor z CPC. Ale że po męczeniu się ze zmniejszeniem rozdziałki jechałem już na resztkach chęci do tej zabawy więc już sobie odpuściłem. :)
Coś być musi do cholery za zakrętem.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #130 dnia: 2018.10.09, 17:39:22 »
Poprawiona Panda. :)
Coś być musi do cholery za zakrętem.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #131 dnia: 2018.10.09, 20:07:37 »
Kwiaty, można powiedzieć, że jedne i drugie ciekawe, choć na CPC wyglądają na "przepalone". Spróbuj może przyciemnić oryginał, żeby konverter wybrał ciemniejsze odcienie z palety CPC. Na C64 wyglądają na artystyczny efekt i to robi wrażenie.

Jeśli chodzi o las, to tutaj paleta C64 jest idealna, właśnie do takich mroków, lasów, drzew, zwierząt.
AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #132 dnia: 2018.10.09, 23:13:39 »
Nie używałem konwertera tylko suwaczkami paletę zmieniałem. W kwiatkach poprawiłem nieco odcień obu zieleni już po zamieszczeniu posta. (jest niżej). Choć myślę że cały obrazek byłby ładniejszy gdyby liście zrobić w odcieniach zieleni, a nie takie pstrokate jakby były płatkami. Ale nie chciało mi się w pikselach grzebać.

Z misiem miałem taki problem że nie udało mi się znaleźć oryginału w takiej rozdzielczości i palecie jaka powinna być na C64. Wszędzie jest wersja w 256 kolorach z pikselkami o połowę mniejszymi niż w prawdziwym C64, z furą pośrednich kolorów aby lepiej wyglądało w necie. Kilka ruchów w Paincie wywaliło nieparzyste kolumny a resztę poszerzyłem i z redukowałem kolory w grafx2. Ale nie mam pewności czy efekt jest co do piksela taki jak był w oryginale. No i dopiero w takim grzebałem w palecie. Choć wydaje mi się że środkowa część obrazka z korą drzewa i konturami drzew w tle, lepiej wygląda w tej 1ej palecie, ale liście z misiem i trawka z kamykami lepiej wygląda w tej drugiej. Trzeba by część pikseli w niektórych kolorach pod maską przemalować, bo są jeszcze 4 wolne kolory. Ale coś mi się program przy tej opcji wiesza. :(

Edit:  Oki udało się poprawić to co chciałem funkcją Stencil. Teraz jestem z Pandy zadowolony. :)
« Ostatnia zmiana: 2018.10.09, 23:56:09 wysłana przez ZbyniuR »
Coś być musi do cholery za zakrętem.

Abrimaal

  • *****
  • Wiadomości: 963
  • Miejsce pobytu:
    Lemmingrad
  • Zamulator
    • Games for ULA plus
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #133 dnia: 2018.10.09, 23:55:44 »
Panda to był scrollscreen wysokości 4 ekranów, być może z interlace, który tworzył pośrednie kolory.
Tyle, że ten wygląda na zapisany najpierw do jpg, który z 16 kolorów zrobił 12912, a następnie z tego jpg do png.
Pociąłem go na 4 obrazki, do ostatniego dodałem 3 px od dołu, ale konverter online głupieje. Czarny zamienia na brązowy.
To jest ten konverter online do rozdzielczości i palety C64, ale nie ma w nim żadnych suwaków :(
http://c64.superdefault.com/

Spróbowałem zredukować pojedyncze obrazki w Irfanie do 16 kolorów, to misiu zamiast czerwonych oczu ma szare, bo nie mam wzorca palety.
Wiem, że edytor Timanthes ma w filtrach pixelizację z wyborem palety C64 i innych komputerów, ale też nie wiem, czy to nie jest tylko symulacja.
Wygląda, że ktoś nieodwracalnie skopał sprawę zapisując obrazek w jpg... albo...
robił screenshoty z emulatora Vice, który rozmydla krawędzie nawet na pełnym ekranie... albo też...
pojedyncze screeny złożył w programie do panoram fotograficznych, które już z samego założenia blendują obrazy aby wyrównać różnice ekspozycji.




AY Music, ULA plus.

ZbyniuR

  • *****
  • Wiadomości: 2947
  • Miejsce pobytu:
    Carlisle w UK
  • CPC AGA PSX
Odp: Ładne i Zaskakujące...
« Odpowiedź #134 dnia: 2018.10.10, 00:35:02 »
Nie wiem, ale wątpię by to było w jpg (byłoby bardziej skopane), albo by tam był interlace w C64. Przecież on nie ma dość pamięci by aż tyle linijek pomieścić w pamięci, toż to razem by było 8 ekranów razem z muzyczką i kawałkiem kodu. Raczej przygotowano ten obrazek z mniejszymi pikselami o pośrednich kolorach specjalnie do wyświetlania w necie.
Zresztą w podobnej postaci krążą po necie te kwiaty, choć te na szczęście znalazłem także w normalnych szerszych pikselach w 16 kolorach.

Ale teraz to już mi to lata, bo w tej chwili najbardziej mi się podoba ta 3ia wersja Amstradowa. :)

Parę tygodni temu liczyłem na twój komentarz do playlist z linków jakie wstawiłem, ale może byłeś na wakacjach czy coś. ;)
https://www.speccy.pl/forum/index.php?topic=4452.msg68120#msg68120
« Ostatnia zmiana: 2018.10.10, 00:46:24 wysłana przez ZbyniuR »
Coś być musi do cholery za zakrętem.